Saturday, August 30, 2008

Permatang Pauh: Akhirnya PRU 12 Berakhir?

Rakyat berasa lega apabila pilihan raya kecil Permatang Pauh bermula dan berakhir tanpa rusuhan.  Inilah demokrasi Malaysia, antara terbaik di dunia.  Walau sesengit manapun kempen pilihan raya, rakyat Malaysia dan polis senantiasa berjaya menjamin proses demokrasi berjalan dengan baik.  Tidak ada keganasan dan kematian terjadi yang mengemparkan.

Rakyat di Permatang Pauh juga telah memilih Anwar Ibrahim sebagai pemenang menewaskan calon UMNO.  Dan Anwar telah mengangkah sumpah menjadi Ahli Parlimen dan seterusnya telah dipilih oleh PKR menjadi Ketua Pembangkang.  Kejayaaan bagi Anwar secara peribadi. Tahniah!

Tiada siapa harus bising lagi tentang PRU 12.  Anwar menang di Permatang Pauh, PKR menang di 5 buah negeri yang kaya dan UMNO juga menang di 5 buah negeri yang lain.  Di peringkat pusat UMNO dan BN yang menang dengan majoriti yang kukuh dan dari segi demokrasi mendapat mandat rakyat memerintah Perseketuan Malaysia selama 5 tahun.  Maka rakyat pula ada hak menuntut mereka yang menang mentadbir negeri dan negara dengan baik, aman, tenteram dan terus membangun.  PRU 12 semua parti politik menang, jadi dalam merayakan Merdeka ini semua kembali bersatu untuk Malaysia.  MERDEKA!!!

No comments: