Thursday, December 20, 2007

SALAM ADIL ADHA TAHUN INI: PENYEMBELIHAN APA?

Saya banyak menerima SMS salam aidil adha semalam dan malam tadi dari sahabat handai dan juga mereka yang saya tidak kenali. Satu SMS yang berbeza dan tidak pernah saya terima selama 50 tahun adalah seperti ini; "BERITA TERKINI...Bukan Hindraf saja yang rela berkorban. Umat Islam diminta berkumpul di setiap masjid pada pagi 20 Disember 2007 dengan membawa parang, kapak, pisau, lembing, pedang, badik, keris. Selepas solat kita akan membuat penyembelihan beramai-ramai sehari suntuk ribuan lembu, sapi, kambing sempena hari raya korban tahun ini. Selamat menyambut aidiladha dan selamat menyempurnakan korban. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar! Walillah hilhamd."

Saya pada mulanya tersentak juga dibuatnya apabila menerima SMS pertama pada petang semalam. Selepas itu di sebelah malamnya SMS seperti ini menghujani telefon saya. Bagaimanapun saya ucapkan Selamat Aidil Adha kepada para pengunjung dan selamat berjuang dan berkorban.

No comments: