Sunday, December 09, 2007

MELAYU MARAH HINDRAF: Orang India Tak Kenang Budi

MELAYU MARAH

Tindakan HINDRAF menganjurkan demonstrasi haram pada Ahad lalu telah mencetuskan kemarahan rakyat Melayu. Tuntutan mereka yang hendak disampaikan kepada Queen di London dilihat sesuatu yang tidak masuk akal. Rakan saya menyatakan kepada saya semalam tuntutan orang India itu tidak masuk akal kerana tiada paksaan dan di samping itu mereka telah menjadi warganegara Malaysia. Kalaulah mereka mahu pulang semula ke India sepatutnya pemimpin mereka dahulu setuju dengan tuntutan orang Melayu supaya orang India dipulangkan ke negara asal mereka. Salahkan pemimpin mereka yang mahu ikut merdeka dalam Tanah Melayu pada tahun 1957. Jangan salahkan UMNO dan orang Melayu dan jangan salahkan Queen. Bacalah sejarah negara sendiri, kenalilah negara sendiri. Hingga sekarangpun ramai orang India dari India mencari makan di Malaysia sebagai pendatang haram.
Tindakan yang tidak masuk akal dan buta sejarah dan di samping menuduh UMNO dan orang Melayu menindas orang India mencetuskan kemarahan semua orang Melayu di Malaysia. Petisyen yang tidak masuk akal ini sebenarnya adalah untuk mempersendakan pemimpin Melayu dan orang Melayu. Orang India mentertawakan dan melecehkan pemimpin dan rakyat Melayu yang empunya negara ini. Pukul anak sindir menantu. Menarik perhatian dunia.
Orang India lebih makmur daripada orang Melayu. Pendapatan mereka lebih daripada orang Melayu dan lebih ramai dalam bidang profesional dan perdagangan. Orang Melayu bukan saja lebih teruk orang India tetapi lebih teruk daripada orang hitam di US.
Bukti yang jelas ialah ada orang India dalam senarai orang terkaya di Malaysia. Buat duit di Malaysia tapi tinggal di Australia dan India. Orang Melayu simpulkan ini sebagai tidak mengenang diri dan lupa diri. Ini yang buat Melayu marah. Orang Melayu yang empunya negara tidak ada yang sekaya mereka.

No comments: