Friday, August 01, 2008

ANWAR IBRAHIM BUKA LANGKAH TERAKHIR?

Menjelang bulan Merdeka, Ogos, nampaknya Anwar Ibrahim terpaksa bermain silat politiknya dengan langkah terakhir.  Permainan silat politik Anwar sejak PRU 12 nampaknya tidak mendatangkan pukulan maut kepada UMNO  dan Barisan Nasional yang telah memenangi pilihan raya tersebut.  Dengan menggunakan SAPP Sabah muslihat usul tidak percaya ke atas Pak Lah telah patah di tengah jalan.  Strategi untuk memancing wakil rakyat melompat juga menemui jalan buntu.  Janji pukulan maut pada 16 September untuk mengambil alih kerajaan BN nampaknya telah terkulai dan menjadi satu janji kosong.

UMNO dan BN nampaknya semakin garang.  Pada mulanya UMNO seperti perahu layar di pukul ombak tsunami PRU12 tiada nakhoda.  Sejak sebulan lalu nampaknya UMNO mulai mengambil tindakan offesif.  Kes sodomi ke-2 tercetus.  Berita PAS dan UMNO telah bertemu mencemaskan Pakatan Rakyat.  UMNO Perak dan UMNO Selangor yang masih kuat dalam Dewan Undangan Negeri mengoncangkan iman politik PAS dan meresahkan Pakatan Rakyat.

Permainan silat politik pasca-PRU12 begitu sengit.  Setiap langkah Anwar telah dapat dipatahkan oleh UMNO.  Oleh yang demikian Anwar kini telah membuka langkah silat politik terakhir dengan meminta isterinya mengosongkan Permatang Pauh untuk membolehkan suaminya bertanding dalam pilihan raya kecil.

Apakah ada lagi silat politik selepas ini?  Kita tunggu bunga silat seterusnya ....wallahu alam.

1 comment:

infogue said...

artikel anda :

http://berita-politik-dunia.infogue.com/
http://berita-politik-dunia.infogue.com/anwar_ibrahim_buka_langkah_terakhir_

promosikan artikel anda di www.infogue.com dan jadikan artikel anda yang terbaik dan terpopuler menurut pembaca.salam blogger!!!